Week 2 in Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Selina - WaarBenJij.nu Week 2 in Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Selina - WaarBenJij.nu

Week 2 in Varanasi

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

17 Januari 2016 | India, Benares

Eindelijk even tijd om weer een verslag te schrijven, al was het programma deze week iets minder druk. Maandag was ik helaas ziek dus kon ik geen lesgeven, maar in de middag hadden we nog wel een Ayurveda workshop, deze keer over de verschillende elementen en de dosha's. Daarna zijn we weer naar het Ashadiya center om Engels te oefenen met de meisjes.
Dinsdag kon ik gelukkig wel weer naar school, en hebben we een leuk spel gespeeld waarbij de kinderen dingen en de producten waarvan ze gemaakt worden bij elkaar moesten zoeken. Na de lunch op school en een beetje rust in de middag hadden we onze volgende workshop, deze keer over uithuwelijken. Twee dames die ook onze kookworkshop geven hebben ons verteld over hun bruiloft, de cadeaus, de vele rituelen en hoe belangrijk astrologie is voor het kiezen van een partner door de ouders.
Op woensdag hebben we weer lesgegeven en deze keer hebben we de wielen van de bus geleerd. Hierna hadden we weer een Hindi klas, waar we hebben leren tellen en nog wat nuttige zinnen. Na avondeten zijn we vroeg naar bed gegaan omdat iedereen mor was.
De volgende dag was het begin van het vliegerfestival dus hadden we maar een paar kinderen in de klas. Dus we hebben weer wat grammatica gedaan en wat spelletjes. Na de lunch zijn we weer naar Ashadiya geweest, waar iedereen druk was met vliegers. In de avond zijn we naar Gowdullja geweest, het winkelgebied in Varanasi. Met heel veel sjaals, sieraden en kleren moesten we helaas weer op tijd naar huis.
Op vrijdag was het echte festival, Makar Sankranti. De scholen zijn op deze dag dicht dus konden we zelf de vliegers bekijken. Ook komen op deze dag alle bedelaars uit de bergen omdat de rijke mensen de armen geld moeten geven voor betere karma. Na de lunch hadden we weer kookles, en deze keer hadden we zelf chai gemaakt. Naast rijst en gebakken aardappels hebben we ook daal gemaakt, wat iedere dag voor lunch gegeten wordt.
De volgende dag was het nog steeds niet erg druk in de klas. Voor het grootste deel van de les hebben we een spel gespeeld waarin de kinderen een werkwoord kregen en dit uit moesten beelden. Na de lunch zijn we naar de Big Bazaar geweest, een soort Walmart. Na nog wat winkels hebben we bij de McDonald's gegeten en vervolgens zijn we naar de film geweest. Deze was wel in Hindi, maar er zat genoeg Engels in om te begrijpen waar het over ging, namelijk een school met een nieuwe directeur die vond dat de leraren te ouderwets waren en uiteindelijk ontstond er complete chaos.
Vandaag hebben we onze sarees uitgezocht, die voor het gemak thuis afgeleverd waren. Straks gaan we nog winkelen voor sieraden en vanavond hebben we weer een meeting. Het volgende verslag komt waarschijnlijk volgende week weer.

Groetjes Selina

• 17 Januari 2016 - 23:32

Wendy:

Hoi, ik zie vele foto's voorbij komen.....Erg kleurrijk ook allemaal. Gelukkg ben je weer opgeknapt .....Wat gaat de tijd hard, jullie zijn er al paar weken. Tot eind januari toch? Groet van Willem en Wendy