Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Selina - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Selina - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

23 December 2012 | Thailand, Bangkok

Hier zijn we alweer, gelukkig hebben we in dit hotel nog even gratis internet.
Gisterenavond hebben we een riviercruise gemaakt over de Chao Praya.
Langs de rivier staan veel restaurantjes en ook tempels.
Ondertussen hebben we heerlijk gegeten (zowaar hadden we een goede plaats buiten op het dek) en hadden we ook live muziek.
Het was gelukkig niet ver van het hotel vandaan, want we hadden natuurlijk wel een nacht slaap gemist.
Vandaag zijn we pas echt begonnen, om half 8 's ochtends (ja, dat is uitslapen voor ons in de vakantie, morgen is het half 6).
Als eerste zijn we naar de bloemenmarkt gegaan, en er stonden heel wat meer bloemen dan normaal gesproken in het Aziatische landen.
Toch waren de bloemen helemaal niet duur, en was er een grote variatie.
Toen zijn we naar Wat Pho geweest, een tempelcomplex, vlakbij Grand Palace.
Het staat bekend om de 45 meter lange, gouden Boeddha, met voeten ingelegd met parelmoer.
Daarna zijn we naar het Grand Palace geweest.
Het was voor ons al de tweede keer, en helaas op zondag, want dan zijn sommige tempels dicht.
Ook waren er veel mensen bezig met de restauratie van tempels en beelden.
Maar het blijft natuurlijk een prachtig gezicht.
Door het hele tempelcomplex stonden tempelwachters, van circa 3 à 4 meter, in allerlei verschillende kleuren.
Ook was er een tempel speciaal ingericht voor de smaragden Boeddha, deze keer speciaal gekleed voor de winter.
De Boeddha wordt gekleed op drie jaargetijden: Winter, Rainny en Summer.
De tempel eromheen zit in de rondte helemaal vol met gouden boeddha's.
Daarna zijn we met de pond overgevaren, voor wel 10 cent, naar de Temple of Dawn.
De tempel bestond uit verschillende lagen, die steeds steiler opliepen.
De muren waren versierd met stukken porselein.
Vervolgens zouden we eigenlijk naar de drijvende markt gaan, maar omdat het water te hoog stond, hebben we een gewoon boottochtje gemaakt.
Eerst zijn we de Chao Praya uitgevaren, en vervolgens hebben we een klein stukje door de kleinere kanalen gevaren, waar ook echt mensen wonen.
Toen zijn we met de boot naar een restaurant vlak aan het water gebracht en hebben daar geluncht.
Daarna zijn we weer overgevaren met de pond en zijn we nog naar een sieraden winkel geweest.
Het was helaas een beetje duur, dus we hebben niets gekocht.
Rond een uur of 3 waren we weer terug bij het hotel, en hebben we eventjes uitgerust.
Om 6 uur hebben we heerlijk gegeten bij hetzelfde lokale restaurantje als gisteren.
Je kan hier overigens heerlijk vis eten.
Morgen beginnen we dus weer vroeg, half 6 wel te verstaan.
Dan vliegen we eindelijk naar Phnom Penh in Cambodja.
We weten niet wanneer we weer wat van ons laten horen, het hangt een beetje af van het feit of we internet hebben in het volgende hotel.

Groetjes Selina, Gert & Marja

• 25 December 2012 - 09:28

Gerhard:

Hoe is Bangkok verder, nog steeed veel verkeer en veel lawaai? Hebben jullie je nog gestort in het nachtleven?

• 25 December 2012 - 11:36

Selina :

Het is een stuk minder lawaai dan de vorige keer, en het is ook schoner. Er was natuurlijk nog wel veel verkeer, maar 's nachts hebben we nergens last van gehad. We hebben 's avonds wel lokaal gegeten, maar we waren nogal moe van de jetlag haha.

• 25 December 2012 - 11:53

Wendy:

Hoi,

Leuk weer, die reisverslagen! Hopen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Hier alles zijn gangetje, vandaag 1e kerstdag hebben we een rustdag... Morgen eten bij opa en oma. Zondag hebben was het weer gezellig druk met Willem zijn verjaardag. Alles kwam wel een beetje gespreid, dat scheelt. Het blijft hier grijs en regenachtig. Deze week en volgende week alleen donderdag en vrijdag werken, dat is een luxe voor mij. Trouwens vorige week was ik ook de hele week thuis, maar dat was ivm griep! Niet fijn. Leuke 3 D kaart hadden jullie gestuurd! Grappig. Veel plezier nog en gr Willem en Wendy