Dag 3 Sneeuwscooters & IJshotel - Reisverslag uit Kittilä, Finland van Selina - WaarBenJij.nu Dag 3 Sneeuwscooters & IJshotel - Reisverslag uit Kittilä, Finland van Selina - WaarBenJij.nu

Dag 3 Sneeuwscooters & IJshotel

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

29 Februari 2012 | Finland, Kittilä

En hier zijn we weer met een reisverslag.
Gisterenochtend hoefden we pas om 10 uur te beginnen, dus dat was wel fijn.
Het ontbijt was weer anders dan gisteren maar natuurlijk nog wel net zo uitgebreid.
We kregen onze helmen en buiten nog wat instructies over het besturen van de sneeuwscooters.
Het waren tweepersoons scooters dus onderweg werd af en toe van bestuurder gewisseld.
De heenweg was zo'n 38 kilometer met de gids voorop die de weg gelukkig wel wist.
Het uitzicht was onderweg prachtig, maar als je zelf moest sturen kon je niet al te veel zien.
Af en toe ging het heel erg hard dus achterop moest je je zeker stevig vasthouden.
Het weer werkte niet heel erg mee, de zon is eigenlijk de hele dag niet doorgekomen.
Rond een uur of 1 waren we bij het IJshotel.
Daar kregen we een rondleiding door de kamers en door de kapel.
Daarna zijn we naar het restaurant gegaan en hebben we rendierensoep gegeten.
Ons toetje mochten we gelukkig opeten in het verwarmde restaurant zodat we nog heel even op konden warmen voordat we weer naar buiten gingen.
Zodra je uit de wind was, was het eigenlijk niet eens zo heel koud onderweg.
Om half 3 begonnen we weer aan de terugreis, en deze keer namen we wel een andere route dan op de heenweg.
Sommige van ons hadden daar wat meer last van hobbels, anderen niet.
Rond half 5 waren we weer terug bij het hotel.
De terugweg was waarschijnlijk niet zo heel veel korter, maar omdat we sneller gingen duurde het wat korter dan de heenweg.
Daarna zijn we nog even naar de sauna gegaan om lekker op te warmen en een beetje spierpijn er uit te krijgen.
We hebben nog geprobeerd een reisverslag te schrijven en wat foto´s erbij te doen, maar dat is helaas niet gelukt.
De foto´s komen als het goed is zo snel mogelijk, maar niet vandaag.
Vanochtend zijn we gaan langlaufen.
Niet zo heel ver weg, er ligt een baan vlakbij het hotel.
We zijn ongeveer 2 uur weggeweest, en het was wederom weer prachtig weer vandaag.
Na dat rondje langlaufen zijn we weer teruggegaan naar het hotel om te lunchen.
Vanmiddag is onze vrije middag, dus we mogen zelf weten wat we gaan doen.
Het merendeel van onze groep gaat wandelen met sneeuwschoenen, andere gaan wandelen.
Morgen gaan we naar de rendierfarm, en het schijnt dat dat een koude dag gaat worden.
We laten natuurlijk weer zo snel mogelijk weer iets van ons horen.

Groetjes Selina, Gert & Marja