Dag 2 Husky´s - Reisverslag uit Kittilä, Finland van Selina - WaarBenJij.nu Dag 2 Husky´s - Reisverslag uit Kittilä, Finland van Selina - WaarBenJij.nu

Dag 2 Husky´s

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

27 Februari 2012 | Finland, Kittilä

Hier is alweer een nieuw reisverslag van ons uit Finland.
Vlak na ons laatste verslag werd ons hele programma omgegooid.
We werden in een nieuwe groep geplaatst met enkel Nederlanders en twee Britten.
Voor ons programma betekende dat, dat we de volgende dag met de huskysleeen op pad zouden gaan.
Na het avondeten, weer een heerlijk buffet, kregen we nog wat verdere uitleg over de rest van het programma.
´s Avonds rond half 10 zijn we toch nog halsoverkop naar buiten gegaan.
En niet voor niets, want we hebben toch een deel van het Noorderlicht gezien.
Het gaf een prachtige groene gloed, die op een bepaalde manier uitwaaierde.
Het leken eigenlijk wel soort vlammen, maar het is heel moeilijk uit te leggen want je moet het eigenlijk met eigen ogen zien.
Daarna zijn we natuurlijk naar bed gegaan, want het was een hele lange dag geweest.
´s Ochtends na het ontbijt kregen we om half tien een uitleg filmpje over de husky´s.
Na een stukje rijden kwamen we al bij de kennels.
Alle honden stonden al helemaal klaar voor vertrek, wild blaffend.
Dat zorgde toch nog wel voor spannende momenten.
Na wat meer uitleg gingen we op onze slee staan, en konden we gelijk weg.
We konden gelukkig wel remmen met onze voeten, want anders gingen de honden af en toe veel te hard.
De bochten waren af en toe heel erg lastig om te houden, en eigenlijk iedereen is wel een keer gevallen.
We zijn allemaal nog heel, op een paar grote blauwe plekken na.
We hadden een prachtig uitzicht onderweg, want de zon scheen ook nog vandaag.
De sneeuw was natuurlijk wel extra fel in de zon, dus een zonnebril was zeker geen overbodige luxe.
Rond een uur of 1 waren we weer terug bij de kennels, om wat te eten en te drinken tussendoor.
We kregen een kop thee of koffie met rendiersoep.
Daarna hebben we nog een rondje gedaan, deze keer wel iets langer en iets moeilijker.
Er waren weer een paar grote valpartijen, maar je valt natuurlijk niet zo heel hard in de sneeuw.
We vonden het alledrie leuk, maar 1 van ons heeft het 2 rondje niet gedaan vanwege te veel spierpijn (Marja om precies te zijn)
Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt om foto´s te kunnen maken, dus daar komen er binnenkort zeker een paar van op te staan.
Om half 3 waren we weer terug, en na nog wat foto´s van en met de honden zijn we weer teruggegaan naar het hotel.
Alhoewel het af en toe best wel een beetje lastig was, was het wel heel mooi en zeker de moeite waard.
Morgen gaan we met de sneeuwscooters op pad, en dan gaan we zo´n 80 kilometer door de sneeuw.
Nu gaan we nog even uitrusten en op tijd naar bed.
Morgen zullen we waarschijnlijk nog wel even laten horen hoe het ons vergaan is op de sneeuwscooters.

Groetjes Selina, Gert & Marja

• 27 Februari 2012 - 20:40

Wendy:

Lijkt me best moeilijk om al die honden in bedwang te houden.... Op de sneeuwscooter lijkt me gemakkelijker. We zullen het horen, veel sneeuwplezier! Gr Willem en Wendy

• 29 Februari 2012 - 11:44

Lindsay:

Leuk man! Jullie vermaken je wel daar! Hou die sneeuw en kou maar in het noorden als jullie terugkomen hoor :)