Druk weekje - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Selina - WaarBenJij.nu Druk weekje - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Selina - WaarBenJij.nu

Druk weekje

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

31 Juli 2009 | Oostenrijk, Zell am See

Hallo allemaal!!!

Hier zijn we weer met bericht uit het zonnige Oostenrijk. Het is hier prachtig weer, meer dan 20 graden en haast geen regen. Kan niet beter dus. Daarom hebben we ook veel dingen gedaan.

Op maandag zijn we naar Wattens geweest. Daar zijn we naar de Swarovski Kristallwelten gegaan. Alles daarbinnen glom en was van kristal. Op de vloer na dan. Er was ook een gigantische winkel met spullen van wel 5600 (!!!!) euro. Heel veel geld dus.
Buiten was het toen stikheet, wel 32 graden. De rest van de dag hebben we dus lekker niks gedaan.

Dinsdag zijn we naar Leogang geweest, een plaats hier in de buurt. Daar heb je de oude ertsmijnen. Je moest een helm op en daarna werd je ruim een uur lang rondgeleid door de gangen onder de grond. Ze groeven daar onder andere kobalt, nikkel en zilver en nog veel meer mineralen op. Je moest soms door hele smalle en lage gangetjes en 180 traptreden op maar we zijn er heelhuids uit gekomen.

Woensdag zijn we met de Sonnenalmbahn, de kabelbaan vlak naast ons hotel omhoog gegaan. Daarboven had je een prachtig uitzicht. Toen zijn we via een eng pad langs een waterval naar beneden gegaan. Maar we zijn er weer heelhuids uitgekomen.

Donderdag zijn we naar Saalfelden geweest. Daar heb je een speciale Sommer Rodelbahn. Daar kan je dus ook in de zomer rodelen. Je moest met een stoeltjeslift omhoog. De eerste keer vergaten we de beugel naar beneden te doen, maar dat had ik niet door want ik had nog nooit in een stoeltjeslift gezeten. Toen ging je met 61 bochten ongeveer 345 meter naar beneden. Dat kon best hard gaan als je de hendel maar naar voren deed.

Vrijdag, vandaag dus hebben we niet zoveel gedaan. We zijn alleen nog even naar beneden gegaan om nog een beetje te winkelen. En natuurlijk jullie op de hoogte te stellen van onze reisavonturen. We hopen zo gauw mogelijk weer wat van ons te laten horen!!!

Groetjes van de van Luikjes