2e dag op zee / Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Selina - WaarBenJij.nu 2e dag op zee / Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Selina - WaarBenJij.nu

2e dag op zee / Stockholm

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

09 Juli 2011 | Zweden, Stockholm

Gister hadden we weer een dagje op zee, dus we hadden niet veel spannends te vertellen.
Maar vandaag zijn we weer op pad geweest, dit keer naar Stockholm.
Na ons vorige reisverslag hebben we natuurlijk weer heerlijk gegeten, dit keer Russisch.
Het waren stukjes biefstuk met rode kool, het was best lekker maar wel apart.
Daarna zijn we naar het theater geweest, waar een mooie dans- / muziekvoorstelling was.
Alle artiesten op deze boot zijn gelukkig erg goed.
Toen zijn we maar weer gaan slapen, ook al mochten we uitslapen de volgende dag.
Gisteren hadden we weer een dag op zee.
We hebben ons goed vermaakt, met een boekje en een paar leuke lezingen over Rusland.
Tijdens het diner was het schijnbaar een Italiaanse avond, en het Italiaanse volkslied werd luidkeels meegezongen door obers en gasten.
’s Avonds zijn we weer naar het theater geweest, deze keer was het ook muziek maar dan met een paar leuke grapjes er tussendoor.
Ook dachten we dat we weer een uur tijdverschil, maar dat klopte helaas niet (het was gelukkig wel een uur in ons voordeel.
Na dus eventjes gewacht te hebben, konden we gelijk met de bus mee.
Gelukkig hadden we ook dit keer het weer mee, het was ongeveer 22 graden met een lekker zonnetje.
We zijn bijna de hele stad rondgereden, want het was veel te ver om allemaal te lopen.
Stockholm bestaat uit 14 eilanden, van heel groot tot een eiland met maar één huis.
Ook is het goed verdeelt, 1/3 bestaat uit huizen, 1/3 uit water en 1/3 uit water (er is een groot meer).
Eerst kregen we even een panoramisch uitzicht op de stad, je kon bijna alle grote gebouwen zien.
Toen zijn we de hele stad doorgereden, waar we veel oude gebouwen, musea en mooie bossen hebben gezien.
Ook waren er veel mooie kerken, zoals altijd in grote steden.
Sommige gebouwen waren in een speciale stijl gebouwd, zodat ze ouder leken dan dat ze eigenlijk waren.
We konden helaas niet heel veel stops maken voor foto’s, maar we hebben wel heel erg veel gezien.
Ook zijn we langs de ambassades en de huizen van de ambassadeurs gereden, wat natuurlijk gigantisch huizen waren (en de Amerikaanse ambassade was duidelijk herkenbaar, want het was helemaal omringt door prikkeldraad etc.).
Daarna zijn we naar het oude gedeelte van de stad gereden, waar nog steeds niet veel verkeer was.
Het was helemaal niet druk, ook niet met fietsen zoals in Kopenhagen.
Toen mochten we zelf nog even de stad verkennen.
We zijn nog even naar een paar gebouwen in de buurt geweest, die we nog van dichtbij wilden zien.
Daarna zijn we naar een klein restaurantje gegaan, waar we een heerlijk Zweeds broodje met zalm op hebben.
Ook zijn we nog naar het parlementsgebouw geweest, wat veel mooie decoratie had (met allerlei gezichten en leeuwen etc.).
De winkelstraat daarna was wel heel erg druk, dus toen zijn we maar weer naar de shuttlebus gegaan.
Er rijden meestal speciale shuttlebussen van de boot zelf, waar je op kan met een stickertje wat je al eerder hebt gekregen.
We zijn nu wel een beetje moe, maar het was zeker een hele mooie stad.
Sommige van ons dachten hier (nou ja, één persoon) dat we naar Helsinki of Kopenhagen gingen, maar dat was natuurlijk niet het geval.
Foto's komen binnenkort waarschijnlijk ook nog, maar we hebben nog even wat problemen met uploaden.
We hebben het nog steeds heel erg naar ons zin, een dagje relaxen en een paar dag op stap is bijna een perfecte combinatie.
Groetjes Selina, Gert & Marja

(And also a special personal note for Jenny.
Of course we’re really enjoying this cruise as you might have read.
We think you might enjoy cruising as well.
And we’re taking a lot of pictures, which you can see when you’re coming to Holland again.
We’re really looking forward to that, and for now we’re going to enjoy this holiday.
Selina, Gert & Marja)

• 09 Juli 2011 - 18:07

Wendy:

Toevallig zijn net vrienden terug van een weekendje Stockholm. Van hen ook gehoord dat het een mooie stad is. Als ik het lees is voordag jullie alles gezien hebben op het schip de vakantie voorbij! Zo groot!
    Gr Willem en Wendy