3e dag op zee / Göteborg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Selina - WaarBenJij.nu 3e dag op zee / Göteborg - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Selina - WaarBenJij.nu

3e dag op zee / Göteborg

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

15 Juli 2011 | Zweden, Stockholm

Hier zijn we weer, deze keer vanuit Göteborg in Zweden.
Gisteren was een dag op zee.
Helaas was het deze keer niet zo rustig, net als de zee.
Normaal gaat zo’n grote boot haast niet heen en weer, maar deze keer was het duidelijk voelbaar.
’s Ochtends, heel erg, hebben we helemaal niks gedaan.
Buiten konden we niet veel doen omdat het zo hard regende en waaide.
’s Middags zijn we naar de Russische Bazaar geweest, waar ze nog allerlei Russische souvenirs hadden.
Natuurlijk hebben we ’s avonds weer heerlijk gegeten, wat gemaakt word door 98 chefs.
Er is heel erg veel personeel aan boord, zo’n 800 man.
’s Avonds zijn we naar het theater geweest, waar een mooie tango-voorstelling was.
Alle shows op de boot zijn tot nu toe erg goed, en ook gevarieerd.
Vandaag kwamen we aan in Göteborg.
Rond half 10 begon onze tour rond de stad.
Het is een stad die vlak aan de Noordzee ligt, en er is dus ook een grote haven.
De stad is wel ouder dan Stockholm, maar zeker net zo mooi.
Het weer viel mee, het miezerde wel een beetje de hele tijd.
Eerst gingen we naar de botanische tuin.
Het is een vrij grote en ook mooie tuin.
Van Japanse stijl tot een rhododendron park, je kunt er veel soorten tuinen vinden.
Ook waren er kassen, waar vooral orchideeën in stonden.
Na een half uurtje gingen we weer verder, het was toen gelukkig zo goed als droog.
Toen zijn we naar een kerk geweest, wat ook een mooi uitzicht gaf op de stad en de haven.
Daarna zijn we door het wat duurdere gedeelte van de stad gereden, waar prachtige huizen stonden in allerlei stijlen.
Ook zijn er veel pleinen, van groot tot heel erg klein.
Toen zijn we naar Haga geweest, het wat meer pittoreske gedeelte van de stad.
Er was een winkelstraat met veel kleine winkeltjes.
Na even rondgekeken te hebben zijn we weer teruggegaan naar de bus.
Daarna gingen we weer terug naar de boot.
Het Volvo-museum zat vlak naast onze boot, maar aangezien niet iedereen van ons van auto’s houd is er maar 1 geweest.
Nu zitten we even in het restaurant, voor een kopje koffie en een koekje.
Vanavond om 7 uur gaan we weer varen, en morgen zitten we weer de hele dag op zee.
Zondag komen we aan in Harwich, en dan kunnen we weer bijna gelijk op de Stena Line.
’s Avonds zijn we weer thuis.
Of we hiervoor nog iets laten horen weten we nog niet.
Het was in ieder geval weer een geslaagde vakantie.
Groetjes Selina, Gert & Marja

• 15 Juli 2011 - 15:40

Wendy:

Hoi, hier is het 2 dagen herfst geweest! Vandaag een dag mooi weer. Goede reis naar huis!