Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Selina - WaarBenJij.nu Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Selina - WaarBenJij.nu

Tallinn

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

13 Juli 2011 | Estland, Tallinn

Hier zijn we weer, iets sneller dan normaal omdat we eens een keer gratis Wi-Fi hebben.
Het is hier nu nog maar 1 uurtje later, overmorgen is het weer hetzelfde, de dag daarna weer een uur vroeger en dan zijn we weer in Nederland.
Tsja, tijdzones in Europa zijn nou eenmaal ingewikkeld.
Vandaag zijn we in Tallinn geweest, Estland.
Het is een mooie stad, die nog vrij oud is.
's Ochtends gingen we als eerste naar het oude gedeelte van de stad.
In totaal waren er 6 grote cruise-schepen, ongeveer 9000 mensen dus het was heel erg druk 's middags.
Eerst zijn we naar de Orthodoxe kerk geweest, een soort gelijke als in Sint Petersburg.
Lang niet zo kleurrijk en duur, maar de torentjes waren bijna hetzelfde in het zwart.
Binnen waren de muren weer versierd met fresco's.
Daarna zijn we naar de Lutheraanse kerk gegaan, die er vlak naast stond.
Binnen hingen meer dan 110 grafschriften, met de wapens van de families erbij.
Helaas mochten we in beide kerken geen foto's maken, voor wat voor reden dan ook.
Toen zijn we door de smalste straat van Tallinn gelopen en naar 2 uitkijkpunten geweest.
De stad heeft een boven en onder terras.
Toen hadden we nog even tijd om te winkelen, en hebben we middeleeuwse Estlandse snoepjes gekocht (die overigens wel heel lekker waren).
Daarna ging onze bustour weer verder, het eerste gedeelte was wel lopend.
We zijn door het bovenste gedeelte van de stad gereden, het onderste waren meer winkels etc..
Ook zijn we nog naar The Singing Grounds gegaan.
Daar worden grote concerten gehouden en soms ook demonstraties, en er zijn soms meer dan 300.000 mensen aanwezig.
Toen was de tour bijna afgelopen, na nog een prachtige uitzicht op de Golf van Finland.
Op boot konden we gelijk weer lunchen, ook al kan dat wanneer je wilt.
Nu zitten we even buiten, lekker in de zon.
We hebben tot nu haast geen regen gehad, op gisteren in Sint Petersburg na.
Dus we gaan nog even van het goede weer genieten, en morgen weer een dagje op zee.
De enige stad die we nog gaan bezoeken is Göteborg, in Noorwegen.
We zullen het natuurlijk weer zo snel mogelijk laten horen wat we beleefd hebben.
Groetjes Selina, Gert & Marja

• 13 Juli 2011 - 11:23

Lindsay:

Volgens mij ligt Goteborg niet in Noorwegen ;) Hahaha...
    Leuk al jullie verslagjes! Heb ze net even bij zitten lezen..
    Groetjes en nog een paar fijne dagen!

• 13 Juli 2011 - 11:38

Selina :

Klein foutje, Göteborg ligt natuurlijk in Zweden.
    Niet alles kan goed gaan :$
    Selina

• 15 Juli 2011 - 15:07

Lindsay:

Hahaha..vond m wel grappig ;) beter weer vandaag gehad op zee? Tot snel!