Pulau Tiga - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Selina - WaarBenJij.nu Pulau Tiga - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Selina - WaarBenJij.nu

Pulau Tiga

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

16 Augustus 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

Daar zijn we alweer, deel 2 van vandaag.
Het was weer een drie kwartier vliegen weer terug naar Kota Kinabalu.
Daar hebben we nog een kleine city-tour gedaan ’s ochtends.
We hebben een grote Chinese tempel gezien, we zijn op het hoogste punt van de stad geweest & we zijn ook nog naar de handicraft markt geweest.
We werden weer naar een restaurant gebracht om te eten, deze keer naar een Chinees restaurant.
We moesten even overladen naar een ander busje en toen konden weer op weg om weer eens anderhalf uur te rijden.
Onderweg hebben we nog aapjes gezien & zelfs nog buffels.
Eenmaal bij het water, moesten we eerst oversteken met een klein bootje.
Aan de overkant moesten we wachten op de speedboot van het hotel die ons naar het eiland bracht.
Deze keer hadden we geen vliegtuig vertraging, maar bootvertraging.
Gelukkig werd er nogal hard doorgevaren & waren we snel op het eiland.
Op Pulau Tiga om precies te zijn, in het, heel toepasselijk weer, Pulau Tiga Resort.
De rest van de dag hebben we niks gedaan, op even zwemmen in de zee na.
’s Avonds waren we allemaal heel erg moe & zijn we vroeg gaan slapen.
De volgende ochtend zijn we eerst een klein stukje gaan lopen, maar we zijn gauw weer gaan zwemmen omdat er niet veel te zien was.
Daarna zijn we gelijk gaan lunchen & toen zijn we weer even terug naar het huisje gegaan.
Toen we incheckten, werden we gewaarschuwd voor de aapjes die inbreken.
Dus deuren dicht en vooral de ramen niet open laten staan.
Gelukkig hadden wij dat niet gedaan, maar bij een huisje aan de overkant dus wel.
En wat komt er gelijk langs?
Natuurlijk gelijk een aapje die zo naar binnen gaat.
We zijn gelijk gaan waarschuwen bij de receptie & dat was maar goed ook.
Wij dachten dus even later dat het aapje weg was…
Niet dus, wij zaten dus op de veranda buiten & een halve meter bij ons vandaan komt er een apenhoofdje boven de vloer uit.
Wij zaten dus bijna tegen het dak want we schrokken ons rot.
Na weer bijgekomen te zijn van de schrik, zijn we gaan snorkelen aan de andere kant van het eiland.
Het was best wel mooi om te zien, we hebben een paar verschillende visjes gezien.
Namen weten we niet, maar dat komt misschien nog wel.
We zijn niet zo heel lang gebleven, omdat het ging onweren en regenen.
We waren precies op tijd weer terug in het hotel, het stopte niet meer met regenen tot de volgende dag ’s ochtends.
’s Middag hebben we niet veel gedaan, ’s avonds zijn we weer op tijd gaan eten & gaan slapen.
Nu zitten we op het vliegveld te wachten tot we om tien voor vier eindelijk weg kunnen.
We gaan weer 3 dagen terug naar Miri & dan komen we na 5 weken weer eens thuis.
De terugreis duurt bijna de hele dag, dus dat wordt nog vermoeiend.
We zullen waarschijnlijk nog wel iets van ons laten horen in Maleisië & anders zijn we weer veilig terug in Nederland.
Selina, Gert & Marja

• 16 Augustus 2010 - 20:56

Wendy:

Jemig wat een verhaal! Erg leuk hoor! Nog even dan zijn jullie weer in Nederland,waar het op het moment ook nat is.
    Gr Wendy en Willem

• 17 Augustus 2010 - 06:10

De Visjes...:

Genoeg beleefd, denk ik zo.... Het is aftellen geblazen.... In ieder geval een prettige terugreis gewenst!
    N.B. Het is hier 'butweer' ....