Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Selina - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Selina - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

09 Augustus 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

We zijn er weer.
Nadat bleek dat we eigenlijk anderhalf uur vertraging hadden, waren we om tien voor half zeven eindelijk in Kota Kinabalu.
Daar zouden we eigenlijk nog een programma voor in de middag hebben, maar we waren er natuurlijk nog niet.
Van het vliegveld af moesten we wel gelijk gaan eten, in een visrestaurant.
Het eten was er heel lekker & we hebben zelfs nog schelpdieren op.
We hebben ook nog een klein stukje van de culturele show gezien, maar we waren zo moe dat we eerder naar het hotel zijn gegaan.
Gelukkig viel het hotel nu wel bij iedereen in de smaak.
We zitten in het Hyatt Regency Kota Kinabslu, midden in de stad.
Het is weer een chique hotel, met een bureau en zelfs een regendouche (foto's komen nog).
Vandaag hadden we weer een druk programma & natuurlijk weer vroeg op.
Eerst gingen we naar de Poring Hot Springs.
We hadden gelukkig goed weer dus we konden de Mount Kinabalu goed zien.
Het was nog bijna twee uur rijden, wel met een heleboel tussenstops.
Het naam zegt het al, in het park zijn een heleboel zwembadjes die je zelf kon vullen met water van de springs, wat naar zwavel rook.
Voordat we het water in mochten, hebben we eerst een canopywalk gedaan.
Daarbij loop je op houten plankjes hoog boven de lucht in de jungle.
Je had prachtig uitzicht over het park, alhoewel het wel wiebelig was.
Daarna mochten we dan koken in de kookpot (het badje was niet zo heel groot, vandaar).
Nadat we weer ontstresst waren, gingen we lunchen in het restaurant van het park.
Voordat we naar het Kota Kinabalu National Park gingen, zijn we nog even gestopt.
Deze keer bij een bloeiende Rafflesia op zijn eerste dag.
Gelukkig stonk het nog niet zo heel erg, pas na 2 dagen gaan ze stinken naar rottend vlees.
Ze bloeien maar 6 dagen, helaas was de bloem nog niet helemaal open.
Het was er verschrikkelijk druk, maar we hebben wel mooie foto's (die komen later nog).
Het was een echte wilde bloem, dus die hebben we in ieder geval al gezien.
Daarna zijn we nog in de Botanische Tuin van het National Park geweest.
We waren eigenlijk net iets te vroeg, omdat de meeste orchideeen psd eind augustus gaan bloeien.
Dat is ook waar de Tuin het meest om bekend staat, ook hebben ze veel vleesetende planten.
Het was wel weer mooi om te zien.
Na een lange rit, waren we weer bij het hotel.
Nu zitten we in een restaurant aan de overkant, waar we net klaar zijn met eten.
Eigenlijk zitten we hier ook om te internetten, wat gratis is en gewoon tijdens het eten kan.
We gaan nu weer terug naar het hotel, omdat we morgen om tien voor half zes weer op moeten.
Dan gaan we naar Sandakan, daar zullen we weer zo snel mogelijk weer wat van ons laten horen.
Selina, Gert & Marja

• 09 Augustus 2010 - 16:33

Annette:

Leuk hoor om jullie verhalen en belevenissen te lezen.
    En omdat ik ook op veel plekken ben geweest waar jullie ook zijn of nog komen is het dubeel zo leuk.

Oja ik heb nog een tip voor in de jungle: Dragen jullie afrisbare broeken? Tape dan de rits af want via dat kleine gaatje kunnen de bloedzuigers je broek binnen komen. Met je sokken over je broek kunnener geen ongewenst gasten je broek binne dringen.

Groetjes Annette

• 10 Augustus 2010 - 16:12

Amber Nossent:

Heey, gaaf hoor al die verhalen!

Effe een vraagje: Wanneer komen jullie nou terug en wanneer moet ik je boeken komen brengen?

• 10 Augustus 2010 - 19:13

Wendy:

Dat jullie een bloeiende Rafflesia hebben gezien! Hoe was het in Sandakan? Benieuwd naar het vervolg,
    Gr Wendy en Willem