Cruise & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Selina - WaarBenJij.nu Cruise & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Selina - WaarBenJij.nu

Cruise & Singapore

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina

06 Augustus 2010 | Singapore, Singapore

We zijn er weer, deze keer vanuit Singapore.
Vlak na ons laatste reisverslag zijn we op een cruise over een rivier vlakbij het hotel gegaan (de naam van de rivier weten we niet meer).
Ze vertelden ons dat we dolfijnen, vuurvliegjes en doodskopaapjes zouden zien.
En raad eens: we hebben ze allemaal gezien, zelf meerdere dolfijnen (zoetwaterdolfijnen om precies te zijn).
De vuurvliegjes waren grappig om te zien, de boom leek net een kerstboom met al die lichtjes.
Het was heel bijzonder om dat allemaal gezien te hebben.
Gisterenochtend (net middag eigenlijk) zijn we naar Singapore gevlogen.
De wc’s op het vliegveld in Kuching waren wel grappig, het water liep gewoon uit de muur (ook al is het maar 4 jaar oud).
Na anderhalf uur waren we alweer geland op Singapore Changi Airport, 1 van de grootste vliegvelden ter wereld.
Op een half uurtje rijden van het vliegveld lag ons hotel, het Elizabeth Hotel, vlakbij een gigantisch ziekenhuis, het Mount Elizabeth Hospital.
Na heel even uitrusten zijn we naar Orchard Road gegaan, een straat met een heleboel gigantische shoppingmalls.
We hebben niks gekocht, wat niet zo gek is als je bedenkt dat er eigenlijk alleen maar gigantisch dure winkels zitten, zoals Armani, Dior, Dolce & Gabbana, Prada, Gucci, Chanel, Rolex, Calvin Klein en nog veel meer van zulke merken.
Het was leuk om te zien, op de prijskaartjes na.
Ze hadden zelfs winkelcentra met alleen maar eettentjes, waar we dan ook gegeten hebben.
Vandaag hebben we eerst weer eens uitgeslapen & daarna zijn we met de metro naar Chinatown gegaan.
Je kunt speciale dagkaarten kopen voor de metro op bepaalde metrostations, van 1 dag tot 3 dagen.
In Chinatown hebben we een paar grote, mooie tempels gezien en straatjes met alleen maar eettentjes & winkeltjes (voornamelijk kleren en souvenirs).
Het was heel erg warm, maar we hebben de meeste dingen gezien, zoals de Buddha Tooth Relic Temple And Museum & de Sri Mariammam Temple.
Als lunch hebben we in een lokaal restaurant rijst met kip gegeten.
Daarna hebben we nog even rondgelopen in (alweer) een shoppingmall en daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel.
Daar zitten we nu nog steeds, vanavond gaan we nog ergens eten en dan slapen.
Morgen gaan we waarschijnlijk met de metro naar Little India & overmorgen vliegen we naar Kota Kinabalu.
We zijn nog allemaal heel (voor zover we waren), op een paar zere voeten na.
Misschien laten we morgen nog wel wat van ons horen, maar waarschijnlijk wordt het iets later.
Selina, Gert & Marja